Kasulik info:

 

Kriisiolukorras tegutsemine

Põhjalikud käitumisjuhised kriisiolukorras tegutsemaks
Loodusjõude ei ole võimalik vältida, kuid ohte arvesse võttes ja õigesti käitudes saad kaitsta ennast ja oma lähedasi.
 
Eestis puutume sagedasti kokku tormide ja pakasega. Paratamatult häirivad need meie argirutiini ja võivad vahel seada ohtu ka meie elu ning vara. Selleks, et loodusjõudude tekitatud kahjud oleksid võimalikud väikesed tutvu päästeameti soovitustega.
 
Inimene peaks hädaolukordades ja elutähtsa teenuse katkemise korral toime tulema vähemalt seitse päeva, kuni riigi abikäsi nendeni jõuab!
 
2022. aastal koostatud, täiendatud variant: 
 
 
 
2019. aastal koostatud käsiraamat:

Päästeala infotelefon 1524

Üleriigiline Päästeala infotelefon alustas tööd 1. jaanuaril 2007. Infotelefoni peamiseks eesmärgiks on Päästeala puudutava informatsiooni vahendamine elanikkonnale. Päästeala infotelefoni päringutele vastab üks klienditeenindaja, kes on suuteline teenindama eesti- ja venekeelseid päringuid.
Telefoniteenus töötab üleriigiliselt ja ööpäevaringselt neljakohalisel lühinumbril 1524.
Numbrit saab valida nii mobiil- kui lauatelefonilt. Helistamine maksab kohaliku kõne minutihinna. Infotelefonile helistamine on paketipõhise hinnaga.

Päästeameti 2015. aasta tegevustega saate tutvuda siin. Päästesündmuste statistikaga kohalike omavalitsuste lõikes saate tutvuda siin. Päästekomandode paiknemise ja sündmuskohale jõudmise ajatsoonidega saate tutvuda siin

Klienditeenindaja:
Võtab vastu teate ja analüüsib probleemi sisu;
Annab helistajale tema probleemi lahendada suutva ametniku telefoninumbri ja/või vastuvõtuajad;
Klassifitseerib kõik probleemid vastavalt olemusele ja salvestab andmebaasi koos lühida sisukokkuvõttega.
Päästeala infotelefoni klienditeenindaja lähtub oma töös heast klienditeenindustavast ja põhimõttest, et iga klient peab oma probleemile lahenduse saama.

MILLAL HELISTADA NUMBRIL 1524?
  • Vajate abi oma kodu turvalisemaks muutmisel.
  • Vajate päästeala ametnike kontaktandmeid ja vastuvõtuaegasid.
  • Tahate teada millistes tingimustes ja kus võib tuld teha.
  • Soovite liituda automaatse tulekahju-signalisatsioonisüsteemiga.
  • Soovite täiendavat informatsiooni seoses Päästeameti poolt korraldatavate ennetuskampaaniatega.
  • Teil on päästealaga seotud küsimus ja te ei tea, kelle poole pöörduda.
  • Vajate korstnapühkijate kontakte
    ________________________________________________________________

Kriisireguleerimise büroo on valmistanud Harjumaa kodanikele ennetava sisuga inforaamatu pealkirjaga „Harju maakonna riskid ja soovitused nendega toimetulekuks".

Hädaolukorrad võivad ohustada inimeste elu ja tervist, kahjustada oluliselt keskkonda, tekitada häireid elutähtsa teenuse toimimises või tekitada suurt varalist kahju. Seega on hädaolukorras oluline elanikkonna valmisolek ja õige käitumine.

Käesolev inforaamat kirjeldab Harju maakonnas enam ettetulevaid riske ja annab soovitusi nendega toimetulekuks. Iga inimese teadlik käitumine aitab ära hoida suurema kahju tervisele, varale ja keskkonnale.