Kogukondlike algatuste toetamise kord

Kogukondlike algatuste toetuse andmise eesmärk on kultuuri, noorsootöö, terviseedenduse, rohelise mõtteviisi edendamise ning muude ürituste korraldamise toetamine.

Toetust saab taotleda projektile:

  • mis on mõeldud Maardu elanikele või on nende huvides (nt kultuur, noorsootöö, sport, asumiseltside tegevus ja muud kodanigualgatused)

  • on oluline Maardu linnale (st vastab linna arengukavas sätestatud arengusuundadele)

  • projektis kirjeldatud huvitegevus toimub üldjuhul Maardu haldusterritooriumil.

Väljaspool Maardu haldusterritooriumi võib projektis kirjeldatud huvitegevus toimuda, kui see on oluline Maardu linnale ja selle elanikele. Projekt, millele toetust taotletakse, võib toimuda ka mitme omavalitsuse haldusterritooriumil, kuid vähemalt osa sellest peab tomuma Maardu linnas.

Taotleja võib olla:

1) eraõiguslik juriidiline isik;

2) linnavalitsuse hallatav asutus;

3) füüsilisest isikust ettevõtja;

4) Eesti rahvastikuregistri andmetel Maardus elav vähemalt 18-aastane füüsiline isik.

Toetatavad kulud

Kulu on abikõlblik, kui see on tõendatav ja põhjendatud ehk projekti eesmärgi ja tulemuste saavutamiseks ning tegevuste elluviimiseks sobiv, vajalik, tõhus ning korra tingimustega kooskõlas ja see tekib pärast toetuse taotluse esitamist.

Mitteabikõlbulik on kulu, mille katteks on toetust saadud teistest fondidest ja programmidest, samuti kulu, mis on linnaeelarvest juba finantseeritud.

Taotleja võib toetust kasutada ainult projektis ettenähtud kulutuste katteks.

Taotluste läbivaatamiseks komisjoni moodustamine ja töö korraldamine

Taotluste läbivaatamiseks moodustab linnavalitsus abilinnapea ettepanekul hindamiskomisjoni. Hindamiskomisjoni moodustamisel lähtutakse järgmistest põhimõttetest:

  •  Komisjoni võiksid kuuluda liikmed, kes on spetsialiseerunud erinevatele valdkondadele nagu kultuur, noorsootöö, rahvusvähemused, töö kogukonnaga, kaasamine jne, et hinnata projekte nende spetsiifiliste vajaduste ja mõjude põhjal.

  •  Komisjoni liikmed peaksid omama asjakohast kogemust ja pädevust kogukondlike algatuste hindamisel ja elluviimisel.

  • Oluline on, et komisjoni liikmetel oleks teadmisi projektijuhtimisest ja rahastamisest.

  • Komisjoni liikmed peavad järgima selgeid eetilisi standarte, et tagada nende sõltumatus ja objektiivsus. Liikmed peavad vältima huvide konflikti tekkimist.

Komisjoni otsused võetakse vastu häälteenamusega. Häälte võrdse jagunemise korral on otsustavaks komisjoni esimehe hääl või tema puudumise korral esimehe asetäitja hääl.

Kui komisjoni liige on toetust taotleva juriidilise isiku töötaja, selle juhtorgani liige või tulumaksuseaduse §-s 8 nimetatud seotud isik, taandab ta ennast otsustusprotsessist. Taandamine fikseeritakse komisjoni protokollis.

Taotlemine

Toetuse taotleja esitab vormikohase taotluse linnavalitsusele kas oma esindusõigusliku isiku poolt allkirjastatud paberdokumendina või digitaalselt allkirjastatud elektroonilise dokumendina.

Toetuse taotlus esitatakse linnavalitsusele hiljemalt üks kuu enne projekti kavandatavat algust.

Taotlus peab saatma emailile linnavalitsus@maardu.ee ning märkida kirja teemaks "kogukondlike algatuste toetuse taotlus"

Toetuse andmise otsustamine ja maksmine

Toetuse andmise või taotluse rahuldamata jätmise otsustab komisjon.

Toetuse taotlus jäetakse rahuldamata:
1) kui linna eelarve vahendid seda ei võimalda;
2) kui taotleja või projekt ei vasta korras sätestatud tingimustele;
3) kui taotleja ei ole täitnud nõuet toetus tagasi maksta;
4) taotlejal on võlgnevusi linnavalitsusele, linnavalitsuse hallatavale asutusele või linna juriidilisele isikule;
5) taotleja suhtes on algatatud likvideerimis-, saneerimis- või pankrotimenetlus või esitatud kustutamishoiatus;
6) muudel juhtudel, kui komisjon ei pea toetuse andmist otstarbekaks või käesoleva korra eesmärkidega kooskõlas olevaks.

 Komisjon võib jätta taotluse rahuldamata:
1) kui taotleja ei ole eelnenud kahe aasta jooksul täitnud  nõudeid või on esitanud aruandes valeandmeid;
2) kui taotleja on esitanud valeandmeid taotluses või toetuse kasutamise kohta või ei kasutanud toetust sihipäraselt;
3) kui taotleja ei ole kõrvaldanud taotluses esinenud puudusi määratud tähtajaks või ei ole esitanud nõutud lisaandmeid või dokumente;
4) projekt sisaldab tegevuskavas üritusi ja kalkulatsioonis kulusid, mis ei ole projekti eesmärki silmas pidades otseselt vajalikud või on ülemäärased.

 Toetust ei anta enne taotluse esitamist toimunud projekti kulude katmiseks.

Komisjonil on õigus rahuldada taotlus osaliselt.

Komisjon vaatab taotluse läbi 14 tööpäeva jooksul alates taotluste kättesaamisest.

Toetuse andmise otsusest või taotluse rahuldamata jätmisest ning taotluse menetlemise lõpetamisest teavitatakse toetuse taotlejat kirjalikult posti või e-posti teel 7 päeva jooksul pärast asjaomase otsuse tegemist.

Toetuse maksmise aluseks on komisjoni otsus.

Aruandlus ja järelevalve

 Toetuse saaja on kohustatud esitama linnavalitsusele toetuse kasutamise kohta aruande hiljemalt ühe kuu jooksul peale projekti lõppu.

Komisjonil on õigus nõuda toetuse saajalt toetuse kasutamise kohta kuludokumente ja seletusi.

Linnavalitsus võib toetuse saajalt toetuse osaliselt või täies mahus tagasi nõuda, kui:
  1) toetuse saaja ei esita tähtajaks toetuse kasutamise aruannet või esitab valeandmeid toetuse kasutamise kohta;
  2) toetust ei kasutatud sihipäraselt;
  3) toetuse taotlemisel on esitatud valeandmeid;
  4) toetatud tegevus jäi lõpule viimata.

Toetuse sihipärase kasutamise kontrollimise õigus on komisjonil või komisjoni poolt määratud teenistujal.

 

Kogukondlike algatuste toetamise kord